Влада Панами розпочала аудит пов’язаної з Китаєм компанії Panama Ports Co., яка контролює два порти, прилеглі до Панамського каналу. Про це повідомляється на сторінці контрольно-ревізійного управління Панами в соцмережі X (Twitter).
Panama Ports – дочірня компанія гонконзького холдингу CK Hutchison, що належить мільярдеру Лі Кашину.
Головний ревізор Панами Анель Боло Флорес сказав, що перевірка має на меті верифікувати дотримання умов 25-річної концесії й оцінити, чи отримує уряд достатню частку доходів, враховуючи що обсяги вантажів значно зросли порівняно з 1998 роком.
Аудит відбувається на тлі заяв президента США Дональда Трампа, який звинувачує Панаму в тому, що вона дозволяє Китаю втручатися в роботу каналу. Трамп говорив про наміри “повернути” канал під контроль США.
США здійснювали нагляд за будівництвом каналу, що відкрився в 1914 році, але передали повний контроль над ним Панамі в 1999 році. Трамп назвав цей крок помилкою і засудив високі збори. Плата за перетин каналу, що використовує прісну воду для роботи шлюзів, значно зросла після того, як сильна посуха у 2023 році призвела до обмежень, а згодом і до змін у розподілі слотів.
“З нами дуже погано поводилися через цей безглуздий подарунок, який ніколи не треба було робити. Ми не віддавали його Китаю, ми віддали його Панамі, і ми забираємо його назад”, – цитує Трампа Financial Times.
Уряд Панами неодноразово заперечував будь-яку китайську присутність у каналі, а президент Хосе Рауль Муліно наполягає, що канал залишатиметься під панамським контролем.
“Канал ніхто не дарував, це стало результатом багаторічної боротьби цілого покоління, що досягла кульмінації в 1999 році”, – написав він на X.
- Панамський канал надзвичайно важливий для економіки Панами (3,1% ВВП) і глобальної торгівлі (2,5%). Це важливий маршрут постачання LNG зі США, найбільшого експортера у світі, до країн Північної Азії, таких як Японія, Південна Корея чи Китай.
- У 2023 році через рекордну посуху судноплавство на каналі довелося значно обмежити, терміни очікування становили кілька тижнів. Деякі судна купували пропуски на спеціальних аукціонах, але більшість просто обирали довші маршрути.
Comments (0)