Катастрофа F-16 в Україні: як довго може тривати розслідування
Розслідування авіакатастрофи, в якій Україна втратила винищувач F-16 і загинув пілот Олексій Месь, може тривати місяць або більше.
Розслідування катастрофи F-16 може тривати місяць, оскільки фахівці скрупульозно вивчатимуть усі записи та інші засоби контролю, які мали зберегтися.
Про це розповів полковник ВПС України, льотчик-випробувач 1-го класу Олександр Лиходід в ефірі Київ24.
“Це розслідування може бути простим, а може бути складним. Комісія, яка створена з американців, наших висококваліфікованих фахівців, розкладе всю ситуацію до секунди. Є плівки, які повинні зберегтися, і по цих записах стане зрозуміло все, що відбувалося у літаку, що робив пілот і як себе вів літак у цей момент”, – зазначив льотчик-випробувач.
За його словами, є 4 фактори, які вливають на успішне закінчення будь-якого польоту: перше – організація польоту, друге – умови, в яких він виконується, третє – стан авіаційної техніки і четверте – це пілот, його стан, навички, підготовка до відповідного виду робіт.
Він зауважив, що останній фактор загалом не вважає за потрібне обговорювати.
“Цей льотчик – він один з найкращих. Він перший перенавчався на F-16, командир ескадрильї. Він приїхав сюди вже інструктором. Тобто це втрата для нас дуже тяжка. Літак – це шмат заліза, а от що загубили такого льотчика – це для наших ВПС велика втрата”, – сказав Лиходід.
Він наголосив, що американці не випустять на війну непідготовлених пілотів, бо це престиж F-16 у світі.
“Тому американці випускають сюди льотчиків повністю підготовлених до тих завдань, які може виконувати літак. Сюди повертаються льотчики, які здатні літати на F-16 та успішно виконують свої завдання”, – сказав полковник ВПС.
Щодо того, як довго може тривати розслідування, він зазначив: “Зазвичай катастрофи такого плану розслідуються місяць. За цей час фахівці вивчають засоби об’єктивного контролю, які мають зберегтися після руйнування літака. Все скрупульозно вивчається”.
Водночас, за його словами, висновки комісії будуть доведені не широкому загалу, бо це службова таємниця, а лише колу тих, хто причетний до польотів.
Реагуючи на інформацію закордонних ЗМІ про можливі причини катастрофи, він сказав: “Іноземні ЗМІ – це приблизно як наша Безугла. Вони в авіації сірі, як пожежний шланг, скажімо так. Тому слухати оце все, що з-за кордону або з Верховної Ради оте – це дурне діло”.
Comments (0)